2014. december 7.

Mandulás Amaretti

Egy tunéziai ismerősömtől kaptam a receptet. Nagyon egyszerű, nagyon mandulás és nagyon finom :)



Hozzávalók:  

  • 4 tojásfehérje
  • 300 g cukor 
  • 1 csipet só
  • 100 g liszt
  • 400 g őrölt mandula
  • mandulaaroma vagy kivonat
A tojásfehérjéket a cukorral és egy kis sóval kemény habra felvertem, majd hozzáadtam a lisztet és az őrölt mandulát az aromával. Az így kapott masszát pihentettem egy órát a hűtőben. Kis gombócokat formáltam, majd egy kicsit ellapítva sütőpapíros tepsibe sorakoztattam. Előmelegített 180 fokos sütőben 10 percig sütöttem.
Kisebb tenyérnyi darabok lettek, kb. 50 darab. Kisebbeket is lehet természetesen formázni, de gyerekeknek a karácsonyi ünnepségen pont kézhez álló volt a méret :)

Személyes vélemény: legközelebb egy kicsit kevesebb cukorral csinálnám és Amaretto likőrrel :)





Nincsenek megjegyzések: